Wednesday, February 2, 2011

Even voorstellen...

Het is weer een tijdje geleden sinds de laatste update. Ik heb echter niet stil gezeten. Ik ben momenteel bezig een 'demo-area' vorm te geven. Dit doe ik door alle objecten apart te ontwerpen en dan samen te voegen. Een goed voorbeeld is de boom: ik heb er nu een ontworpen die dient als mijn standaard voor de term 'boom'. Door hem licht te wijzigen in kleur en vorm kan ik er makkelijk 10 van maken, die samenvoegen in een beeld en de illusie wekken dat het allemaal verschillende bomen zijn.

't Is een beetje zoals bouwen met Lego. Ik ontwerp kleine blokjes, en schik ze later in een groter ontwerp. Eenmaal als mijn demo-area af is geef ik alles door aan de programmeur van het project die alles gaat animeren en zorgen dat het, jawel, speelbaar wordt.

Over die programmeur gesproken; ik ga hem en wat andere mensen voorstellen die me bijstaan bij dit project (en die me al ferm hebben geholpen).

Serge Baeken: Hij was mijn stagebegeleider en hij helpt me bij de grafische kant van de zaak, de algemene ideeën, spelelementen en de verhaallijn. Zonder zijn hulp zou dit project niet van de grond gekomen zijn.

Quinten Clause: De programmeur van dienst. Hij werkt voor Sputnik Web en geniaal in Flash. Op zijn persoonlijke website vind je games en visuele experimenten: www.strafspul.be
Check vooral Bird Bites, QubeCity, Mr Button, Typecube en Deertrasher.

Laurens Trappeniers: Hij verzorgt de muziek voor de game. Binnenkort upload ik wat demo's. Verwacht je aan pure, rauwe, en vooral epische 8-bitmuziek.

Over episch gesproken: de titel van het spel is...UNTOLD EPIC! Hoe vet klinkt dat wel niet?

Morgen - ik beloof het- een nieuwe update!

No comments:

Post a Comment